close

chester see01    

夜喵第一次挑戰翻譯,選擇了這首youtube歌手Chester See的原創歌曲<You're not the one 那個人不會是妳>

請容許小的先介紹一下這位網路歌手

菲律賓裔的Chester see 從06年開始經營自己的頻道,內容涵蓋了搞笑短片、翻唱歌曲及自己的原創歌曲,聲音低沉具有磁性,非常具有辨識度。

今天介紹的這首歌是他在去年十月和同樣是網路歌手的Josh golden一起作詞作曲的。而正式版本也在今年的白色情人節放上頻道。

 

這首歌寫著放手讓不屬於自己的女孩走,傷心的歌詞配上他渾厚的嗓音相當令人感動。

[中英歌詞版] (註:第一次翻譯歌詞,歡迎批評指教)

I've never been我從來沒有
so sure of anything對某件事如此的肯定
When you're next to me當妳在我身邊時
I finally feel complete我的心終於感到完整
I know for sure我非常肯定
you're all I'll ever need妳就是那個我所需要的
I'll never stop loving you more with each breath that you take隨著妳每次的呼吸我對妳的愛有增無減
This promise I never will break for you這承諾永遠不會失效


But you're not the one 但那個人卻不會是妳
cause you don't wanna be因為妳並不想成為我的她
I might have chosen you 我選擇了妳
but you chose differently妳卻有了別的選擇
You might make me feel whole 妳讓我的心感到完整
but I don't make you complete 我卻無法給妳這種感受
I would grow old with you 我願意陪妳到老
but you have grown tired of me 妳對我卻徒長厭倦
you're not the one 那個人不會是妳
cause you don't wanna be因為妳不想成為我的她


I'll let you go我會努力放手讓你走
as hard as it is for me即使這對我來說很難
I'll never know我從來不會曉得
what this was supposed to be本來會怎麼樣
if you're ever alone如果你曾感到寂寞
I hope that you think of me希望你會想到我
cause I'll never stop loving you more with each breath that I take我對你的愛隨著每次呼吸只增不減
these feelings inside never change for you為了妳這些感覺永不改變


But you're not the one 但那個人卻不會是妳
cause you don't wanna be因為妳並不想成為我的她
I might have chosen you 我選擇了妳
but you chose differently妳卻有了別的選擇
You might make me feel whole 妳讓我的心感到完整
but I don't make you complete 我卻無法給妳這種感受
I would grow old with you 我願意陪妳到老
but you have grown tired of me 妳對我卻徒長厭倦
you're not the one 那個人不會是妳
cause you don't wanna be因為妳不想成為我的她


If you ever feel the way that I do如果哪天你也對某人有了這種感受
I hope that he feels the same way too我希望他對妳也是一樣的感覺
I only want what is best for you 我只想要對妳最好的
I'll hope that he gets on one knee期望他會向妳求婚
but wish it could have been me但更希望那個人是我


But you're not the one 但那個人卻不會是妳
cause you don't wanna be因為妳並不想成為我的她
I might have chosen you 我選擇了妳
but you chose differently妳卻有了別的選擇
You might make me feel whole 妳讓我的心感到完整
but I don't make you complete 我卻無法給妳這種感受
I would grow old with you 我願意陪妳到老
but you have grown tired of me 妳對我卻徒長厭倦
you're not the one 那個人不會是妳
cause you don't wanna be因為妳不想成為我的她

 

同場加映:

Chester see 頻道 點此進入

arrow
arrow

    夜喵 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()