Owl-City_EP-Cover_Ultraviolet   

Ultraviolet

由本名Adam Young所創的個人樂團貓頭鷹城市:Owl City

從出道代表作Fireflies開始,以電音曲風帶領觀眾進入夢幻般的世界一直是他的特色

6/27再度於itunes釋出全新EP<Ultraviolet>

這次EP總共收藏四首歌曲:分別是和小提琴手Lindsey Stirling一起合作的:Beautiful times,第二波主打Wolf Bite以及Up All NightThis Isn’t The End

Adam Young和粉絲的互動一向熱烈,這次第一波主打Beautiful times不僅能在官網上拿到免費歌曲,也在裡面放上了一封給粉絲的信,小小翻譯一下其中一段:)

 

I am flying home to Minnesota and wanted to write to you. This summer is the five year anniversary of Ocean Eyes and I can't believe how fast time flies. Back home I sometimes drive past the UPS place, the Coke warehouse or the old construction sites I worked at prior to OC and I'm reminded how good I've got it. Six years ago I was bored and uninspired and now every time I drive by the old prisons I never thought I'd escape from, I feel that much more fortunate to get to do what I love. For that, I thank you for your support, and more than anything, I praise God with all I have.
我正在前往明尼蘇達州回家的路上寫下這些給你的話。這個盛夏是Ocean Eyes專輯的五周年紀念日,對於時光匆匆流逝我不敢置信。回到家,有時會經過在我成立Owl city前曾工作過的UPS店面、可口可樂的倉庫或古蹟,我依然記得成立OC時的美好。六年前,我是個無趣且平庸的人,現在每當我經過那個從未想過能逃離的監獄我對於能得到我所愛的一切深感幸運。對於此,我要感謝你們的支持,最重要的事,感謝上帝給了我所擁有的一切

看完有沒有好感動呢?

如果沒有的話就是本人翻譯的問題了xD


 

WOLF BITE

在專輯釋出的前幾個禮拜,Adam再度於網站上發起了一連串的任務,由FB連結後就可以解鎖第一關-搶先看到EP封面,接著不斷的在推特或臉書發文分享後等到達到100%就可以搶先試聽第二波主打片段以及看到EP收錄的歌曲。最後一個任務依然是分享,同樣達到100%後就能夠聽到Wolf Bite的全曲了!
這首Wolf bite依然是好好聽,歌詞頗具意義的歌曲吶!

 

中英歌詞對照:

It's another bad dream
又是另一個噩夢
Poison in my blood stream
我的血液裡流著劇毒
I'm dying but I can't scream
我即將死亡卻無法求救
Will you show me the way?
你會為我指引方向嗎?

It's another wolf bite
我再度被狼襲擊
Howlin' in the moonlight
在月光下嚎叫
I wanna get my life right!
我想保護我的生命
Will you show me the way?
你會指引我方向嗎?
Tonight
就在今晚

Will you be there?
你會在那嗎?
If the darkness falls, and my angel calls
當黑暗降臨,天使呼喚我時
In my despair
當我深感絕望
Will you be there?
你會在嗎?
In the darkest night
在最黑暗的夜晚
When I need your light
當我需要你帶來亮光時
Will you show me the way?
你會指引我嗎?
If my time runs out
如果我的生命即將結束
And the sky falls down
天空崩塌下來
Despite my fear
不論我多麼恐懼
Will you appear?
你都會出現嗎?
If the world goes blind
當世界變得模糊
And I lose my mind
當我失去理智
Will you show me the way?
你會引導我嗎?
Tonight
就在今晚

Will you show me the way, tonight?
今晚你會引導我嗎?

It's another nightmare
又是另一個夢魘
I swear there's something out there
我發誓那裡真的有東西
So save me 'cause I'm so scared
快拯救我,我好恐慌
Will you show me the way?
你會指引我嗎?

It's another werewolf

另一個狼人出現
All dressed up in sheep's wool
披上羊皮的他
And changing when the moon's full, woah
在滿月時變身了
Will you show me the way?
你會領導我嗎?

If the darkness falls, and my angel calls
當黑暗降臨,天使呼喚我時
In my despair
當我深感絕望
Will you be there?
你會在嗎?
In the darkest night
在最黑暗的夜晚
When I need your light
當我需要你帶來亮光時
Will you show me the way?
你會指引我嗎?
If my time runs out
如果我的生命即將結束
And the sky falls down
天空崩塌下來
Despite my fear
不論我多麼恐懼
Will you appear?
你都會出現嗎?
If the world goes blind
當世界變得模糊
And I lose my mind
當我失去理智
Will you show me the way?
你會引導我嗎?
Tonight
就在今晚

In my despair
在我絕望之際
Will you be there, tonight
今晚你會在嗎?

 


第一波主打Beautiful Times 充滿夢幻氣息的MV也出來囉

 
 

arrow
arrow

    夜喵 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()